TIP 3: Drink NIET te veel water ...

Bijgewerkt op: mrt 18

... want te veel water drinken leidt tot vergiftiging of waterintoxicatie !


‘Zal mij niet overkomen’, denk je, ‘want ik drink niet te veel water’ . Vervolgens stel ik je de vraag: ‘En hoeveel water drink je dan wel per dag?’ Geef je een antwoord met minder dan 2 liter, dan heb je wat aan mijn volgende spreekbeurtje:


Ieder mens zou dagelijks 1,5 liter tot 2 liter water moeten drinken om de eenvoudige reden dat ons lichaam ongeveer 2 liter vocht per dag verliest (‘Zooo veel? Ja, echt zo veel’) waarvan 1 liter via urine, een halve liter door te zweten en een halve liter door te ademen.


Als je niet gewoon bent om voldoende water te drinken, dan moet je dit langzaam proberen op te bouwen door altijd een uitgeschonken glas in je zicht te zetten, hetgeen motiveert om toch nog net dat extra glaasje binnen te krijgen. Smaakjes toevoegen aan water helpt ook: een takje munt, fruit, citroensap, enkele blaadjes basilicum, een beetje gember...


Water drinken voor het eten helpt ook om te vermageren omdat het de maag goed vult, waardoor je minder eet bij de maaltijd. Bovendien zuivert het je lichaam. Sommige dranken, zoals vruchtensap, frisdrank en gezoete yoghurtdranken, leveren ongemerkt veel calorieën, dus laat deze aan de kant staan en neem gewoon een glaasje lekker water.


Nog steeds niet overtuigd om meer water te drinken??? Lees dan even mee: ‘Water zorgt voor een optimale werking van de organen’ ‘Water drinken geeft energie’ ‘Water drinken helpt tegen vermoeidheid’ ‘Water helpt de toxische stoffen uit ons lichaam verwijderen’ ‘Water is een neutrale stof die helpt om verzuring van het lichaam te voorkomen’ ‘Water zorgt voor een stralendere huid’


Succes ermee. Lieve groetjes, Inge




16 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven